sebzeli hamburger

Bugün canım hiç yemek yapmak istemiyordu.Aslında canım hiçbirşey yapmak istemiyordu:)
Sabah kıymamı çıkarmıştım dışarı gelince yaptığım yemekte kullanırım diye ama can bu istemeyince tarif değiştirdim bu kez de kıymam hamburger için azdı.Bende evde bulunan sebzelerle kıymamı birleştirdim.Oktay ustadan duymuştum sebzeli hamburgeri.Hamurunu normal zamanda kendim hazırlıyordum ama bunu hazır aldım.Size hamurun da tarifini yazacağım.Tabi ki hamuruda elemeği olunca tadı daha da güzelleşiyor.
Malzemeler
hamuru için
5 su b. un
1 p. yaşmaya
2 çorba k. şeker
1 çay b.süt
ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvıyağ
harcı için
200 gr.kıyma(yaklaşık olarak)
2 patates
2 havuç
ıspanak
2-3 diş sarımsak
1 yumurta
tuz,karabiber,kimyon,kırmızı biber
Yapılışı
Patates, havuç, sarımsak, ıspanak az suda haşlanır.Püre haline getirilir.Soğuyunca kıymayla birleştirilip yumurta kırılır.biraz koyulaştırmak için galeta unu eklenir.İsteseniz yuvarlak şekil verip kızartabilirsiniz.Ben fırın tepsisine döktüm ve fırında piştikten sonra büyük kupa bardakla kestim.Direk servis de yapabilirsiniz ama benim harcım çok koyu değildi, dağılmasın diye de kestikten sonra teflon tavada alt üst hafif çevirdim.(bir kaç damla yağ ile).Kıymalıdan oldkça hafif bir hamburger oldu.

Bir Cevap Yazın

