etimek tatlısı



ilk kez bende denedim sonuç çok iyiydi.
davetlerde illaki bir etimek tatlısı oluyor ama ben ilk kez yaptım

malzemeler
bir paket etimek tuzsuz olanından
bir paket vanilyalı puding
2yemek kaşığı nişasta
bir litre süt
yarım paket margarin
şerbeti için bir buçuk su bardağı şeker
2su bardağı su bir kaç damla limon
arzuya göre üzerine istenilen bir jöle ben çileklisini kullandım
bitkisel olmasına özen gösterin

etimekler yapacak olduğunuz tepsiye dizilir.bir tencereye yarım su bardağı şeker konur ve ocağın altı kısık bir şekilde açık kahverengi alana kadar eritin.üzerine 2bardak suyu ve bir bardak şekeri ekleyin.kaynayıp karamelize şeker iyice eriyince limonu sıkın bir 10dakika kadar daha kaynatın.ve bu şetbeti etimeklerin üzerine gezdirin.etimekler şerbetini çekerken muhallebiyi hazırlayalım
bir kutu sütü tencere alın üzerine bir paket vanilyalı pudingi ve nişastayı ekleyin iyice çırpın topaklanmadan pişirin altını kapatın ve margarini ekleyin.yaplaşık 5-6dakika mikserde çırpın ve puding hazır.etimeklerin üzerine gezdirin.en üstede ben görümcemin isteği üzerine jöle kullandım ama siz istediğiniz gibi üzerini tadlandırabilirsiniz

Bir Cevap Yazın

