EFENDİMİZ ve ŞAKAYIK

Efendimiz Hz. Muhammed’in 1438. doğumgününü kutluyoruz bugün. bazen düşünüyorum da onunla aynı havayı soluyamamak acı veriyor hemen teselliye yine Efendim yetişiyor:”beni görmeden beni sevenler kardeşimdir benim” diyor. O zaman biraz rahatlıyorum ama kandillerde de ayrı bir hüzün sarıyor. Yüce Mevlamızın sevabını katlayarak artırdığı geceler sadece Efendimize ve ümmetine verilmiş birer ikramiye.Efendimiz Yaradanına:” Ya Rab! Benden önceki peygamberlerin ümmetlerinin ömrü uzundu (ortalama 1000 yıl) benim ümmetimin ömrü az sevabı da ahrette az mı olacak?” diye niyazda bulunuyor ve Allahu Teala, KANDİL gibi GECELERİMİZİ aydınlatan bu geceleri bizlere veriyor. Mevlam kendi rızasına uygun olarak geçirmeyi nasip etsin dileyen herkese inşallah.Kandiliniz mübarek olsun.

Bir de kadınlar günü var tabi .Günümüz kutlu olsun arkadaşlar! Bu iki özel gün birleşince benim aklıma Efendim’in bu konudaki bir hadisi geldi.”innema’n-nisa’ şakayıku’r-rical”.Buyuruyor ki Efendiler Efendisi:”Şüphesiz kadın, erkeğin şakayığıdır”Buradaki şakayık edebiyatımızda gelincik çiçeğini karşılamaktadır.Gelinciği hepimiz biliriz.Şiddetli rüzgarlara dayanan gelincik; bir insanın hafif sert dokunmasıyla bile solar ve dağılır gider. Kırmızı yapraklarından(ki genelde dört simetrik yapraktır) birini koparsanız diğer üçü kendini bırakır, salar ve sarkar. Kadının bu narin çiçeğe benzetilmesi çok manidardır.Ve erkeklere bir uyarıdır.Kadınlar gelincik kadar narindir; aman dikkat!

Bir Cevap Yazın

