çavdar ekmeği





aslında çok basit yapmak hazırlamak ama ip ucları vermek istediğim için ekledim ekmeğimi

malzemeler hazır satılan bir paket çavdar ekmeği paketi
üzerinde yazılan kadar su

ben genelde ikili paktler var onlardan alıyorum yasöke unyada sinangil alıyorumama bu seferki market alışverişimizde ülker bizim mutfakda ekmek karışımlarından çıkartmış birde bundan alıp deneyeyim dedim dün üzerindeki gibi yaptım
su olarak ya 310mlsu yani 2su bardağı kadar yazıyordu bende ölçü kabını bulamadım ve su bardaklarını tam doldurmadan suyu ekledim unu üzerine döktüm paketten çıkan mayayıda unun üzerine döküp 1.programda pişirmeye ayarladım.
diğerleri gibi zannettiğimden kıvamını kontrol etmedim yoğururken
ama sonradan bakayım dedim ekmek ne alemde
kapağı açtımki cıvık bir hamur olamazzzzzzzz
hemen programı sonlandırdım
ve bu arada ekmek yoğrulmuş mayalanmaya geçmişti yani bir saat sonra kapattım ekmeği
yeniden yani sıfırdan başlattım programı unuda yanıma aldım yoğurdukça göz kararı un ekledim
hangi ekmeği yapıyorsanız yapın eğer hamur cıvık çok yumuşak ekmek kazanının heryerine yayılmışsa eğer o ekmekten hayır gelmez demektir
ama hamurunuz yop şeklinde yoğururken parçalanmayan kenarlara yapışmıyorsa olmuş demektir bende kenarlara yapışmayacak hale gelene kadar un ekledim ve kapağını kapattım ayni şekilde kabardı çokda güzel oldu
eğer başınıza böyle şeyler gelirse pişirmeeye başlamamşsa eğer bu şekilde ekmeğinizi kurtarabilirsinizbenim gibi:))bakmasaydım ekmek hiç kabarmayacaktı ve çok sert olacaktı

bu arada bir paket 500gramlık çavdar ekmeği 3lira80kuruşyani bu hazır paketlerden alıp kendi ekmeğimizi yapmak çok daha karlı illede ekmek makinesinde yapılavak diye bişi yok paketlern üzerinde nasıl yapılacağı anlatılıyor hem makinede hem alde yoğurmak için hem evdeki ekmek çok daha bereketli oluyor

Bir Cevap Yazın

